Weg met alle
papierstapels of
overvolle mailbox!
Een stapel papieren op de keukentafel, het bureau, de trap, naast de telefoon….
Vaak is dit een herkenbare situatie die een erg onrustig gevoel geeft. Het gevoel dat je de controle eigenlijk kwijt bent over de administratie. Als je ‘s nachts wakker ligt omdat deze situatie je bezig houdt en je niet weet hoe en waar je moet beginnen met opruimen en structuur aan brengen, dan wordt het tijd om hulp te vragen.
Deze mogelijkheid geldt voor zowel particulieren als de zakelijke markt. Ben jij net begonnen als zzp-er en heb je enorm veel energie om te beginnen aan jouw eigen bedrijf maar heb je eigenlijk geen idee wat er allemaal administratief en boekhoudkundig bij komt kijken? Dan is het fijn om hierbij geholpen te worden en samen een voor jouw bedrijf werkend systeem op te zetten. Als het onderhouden van de administratie echt niet gaat lukken is er ook nog de mogelijkheid om dit door mij te laten verzorgen.
In het kort zijn er dus de volgende mogelijkheden:
Particulieren
- Samen administratie opruimen
- Structuur administratie aanbrengen
- Administratie onderhouden
Dit kan nodig zijn op het moment dat er door omstandigheden een achterstand is ontstaan en het overzicht dus kwijt is. Het is dan voor een korte periode nodig om samen deze achterstand weg te werken en een goed werkend systeem voor de toekomst op te zetten.
Maar ook het administratief begeleiden van ouderen en mensen die digitaal niet voldoende kennis hebben behoort tot de mogelijkheden. Dit betreft dus structureel ondersteuning voor een langere periode. We gaan dan bijvoorbeeld samen de binnengekomen post ordenen, rekeningen betalen. Het opzetten van een overzichtelijk systeem, digitaal en/of in ordners, zodat de administratie voor iedereen (ouderen/kinderen) duidelijk en overzichtelijk is.
Zakelijk
- Opzetten administratie
- Structuur administratie aanbrengen (post en digitaal)
- Overzichtelijk ordnersysteem
- Boekhouding opzet, uitleg en onderhoud
Als beginnend zzp-er komt er heel veel op je af; hoe zet ik mijzelf op de markt? Waar vind ik mijn klanten? Wat is de beste marketing voor mijn bedrijf? Allemaal zaken met als doel om omzet te maken. Maar wat als daarbij niet wordt gekeken naar de kostenkant? Wat als er helemaal niet wordt gekeken naar de administratieve verplichting die je als ondernemer hebt. Gewoon omdat dat niet jouw ding is of omdat je het nog nooit hebt gedaan?
Samen kunnen we allereerst beginnen om de eventuele achterstand weg te werken. Daarna gaan we kijken welk systeem voor jou het beste werkt om zo in de toekomst overzicht te kunnen behouden.
Als de administratie nu echt niet zelfstandig lukt kan deze ook door mij worden verzorgd; factureren, boekhouden, btw aangifte.
2300 ongelezen mailtjes,
een overvol bureaublad, voortdurend op zoek naar dat ene bestand of mailbericht….
Ook dit is een herkenbare, vaak voorkomende situatie. De onrust die je krijgt iedere keer als je je telefoon of computer opent en ziet hoeveel mailtjes nog ongelezen zijn. Je mailbox is overvol, je hebt geen idee waar je moet beginnen om die op te ruimen. Wat bewaar je, waar bewaar je het, hoe lang bewaar je het? Digitaal opruimen is eigenlijk niet anders dan het opruimen van spullen. Als je wakker ligt omdat deze situatie je bezig houdt en je niet weet hoe en waar je moet beginnen met opruimen en structuur aan brengen, dan wordt het tijd om hulp te vragen.
Samen kunnen we de achterstand wegwerken en structuur in je computer en mailbox aanbrengen zodat je het overzicht terugkrijgt. Samen zorgen we voor een structuur die voor jou werkt en te onderhouden is. Zodat de rust in je hoofd weer kan terugkeren!
Inzicht
We gaan eerst de slag om inzicht te krijgen in welke onderwerpen voor jou belangrijk zijn en hoe je deze kunt gebruiken in je mailbox en de structuur om je bestanden op te slaan. Hierbij kijken we welke methode/indeling voor jou werkt, zodat je na het opschonen een systeem hebt wat voor jou logisch en goed te onderhouden is.
Rust
We werken toe naar een opgeschoonde mailbox waarin je overzichtelijk de belangrijke mailtjes kunt terugvinden, je geen overbodige mail meer bewaart en een zelfde structuur om je bestanden op te slaan en zodat je deze makkelijk kunt terugvinden. Als je daarna je mailbox opent zal je de rust ervaren van een lege mailbox. In plaats van dat moedeloze gevoel iedere keer als je je computer opent en je mailbox ziet, ervaar je nu de rust van overzicht hebben en de energie die je hierdoor krijgt!
‘Je hebt niet minder ruimte nodig, maar minder spullen’
